Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018

Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ: Όλα όσα θα δούμε αυτό το χειμώνα στην Αθηναϊκή νύχτα!


Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεται και κουστούμι
Το 2018 αναμένεται να είναι άλλη μια οριακή χρονιά για τους επιχειρηματίες της Νύχτας, αφού η κρίση συνεχίζεται και συνεχίζει να έχει αντίκτυπο στον τομέα της διασκέδασης. Η διασκέδαση, όμως, παραμένει μια βαριά βιομηχανία, έστω κι αν αναγκάζεται να προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα. Και πολύ καλά κάνει, γιατί τη χρειαζόμαστε. Το πόσο τη χρειαζόμαστε, το αποδεικνύει η προσέλευση στα νυχτερινά μαγαζιά, που είναι αυξημένη, έστω κι αν οι τζίροι είναι μικρότεροι.

Εδώ θα δούμε τι ξημερώνει το 2018 για τη συγκεκριμένη βιομηχανία και - βέβαια - πού θα μας βρουν κι εμάς τα ξημερώματα της νέας χρονιάς.
Η νύχτα τους χωράει όλους
Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΑΡΡΑΣ ΧΟΛΙΔΗΣ ΜΕΝΙΔΙΑΤΗΣ
Σίγουρα προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι και φέτος - παρά την παρατεταμένη κρίση - ετοιμάζονται να ανοίξουν σχεδόν όλα τα μαγαζιά. Εκτός από τις παραδοσιακές επιχειρήσεις στο χώρο της διασκέδασης, που κουτσά-στραβά δουλεύουν, δημιουργήθηκαν και νέες, αφού πολλοί καλλιτέχνες έχουν ανάγκη από φρέσκο χρήμα μετά και την κατάρρευση της δισκογραφικής αγοράς. 
Το καλοκαίρι που μας πέρασε ήταν το χειρότερο όλων των εποχών για την Αθηναϊκή νύχτα σε τζίρους.  Με εξαίρεση τον Κωνσταντίνο Αργυρό, ο οποίος αν και αρχικά προοριζόταν για το Ακρωτήριαλλά εντέλει συνέχισε το Fantasia. Με το αποτέλεσμα να δικαιώνει τόσο τον ίδιο, όσο και τους συνεργάτες του. Μα πρωτίστως τον Κώστα Μπερτάκη. Τον επιχειρηματία και μέντορα του, με τον οποίον επικοινωνούν χωρίς ενδιάμεσους, χωρίς τυπολατρείες. Σχεδόν με κλειστά τα μάτια.
Τα μαγαζιά, όπως μας λένε οι πιο σχετικοί με το αντικείμενο, θα είναι ναι μεν γεμάτα, αλλά με ένα ποτό κι ένα μπουκάλι χωρίς λουλούδια, στα μπουζούκια δεν βγαίνει κέρδος - ειδικά τώρα που κάποιος το σκέφτεται δύο και τρεις φορές πριν φοροδιαφύγει. Αυτός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο το καλοκαίρι τα μπουζούκια στην Αθήνα ήταν λιγότερα από ποτέ.
Πολλοί επιχειρηματίες πλέον συντηρούν τις επιχειρήσεις μόνο και μόνο για να βγαίνει ένα μικρό κέρδος και οι περισσότεροι αλλάζουν πολιτική - για να είναι πιο ασφαλείς - και παραχωρούν την εκμετάλλευση του χώρου με ενοίκιο ή με 50-50.
Το νέο τοπίο στα οικονομικά
Αποτέλεσμα εικόνας για ΒΕΡΤΗΣ ΥΤΟΝ
Πολλοί καλλιτέχνες είναι πλέον μέτοχοι σε μαγαζιά και άλλοι τραγουδάνε με το 1/3 του νυχτοκάματου, αφού έχουν υποχρεώσεις στους επιχειρηματίες που τους προωθούν και τους αγοράζουν τα τραγούδια. Ας μην ξεχνάμε ότι μια επιτυχία, ένα τραγούδι που θα συζητηθεί και θα ακουστεί παντού, μπορεί να φτάσει να κοστίζει πάνω από 50 χιλιάδες ευρώ (σύνθεση, στίχος και – κυρίως – προώθηση). Οι επιχειρηματίες, λοιπόν, προτιμούν να επενδύουν στους νέους καλλιτέχνες, που τους έχουν με λίγα χρήματα στο νυχτοκάματο, προκειμένου να 'ανέβουν' από το μαγαζί και να βγάλουν λεφτά από τα live. Οι ειδικοί του χώρου μας επισημαίνουν ότι σήμερα πολλά μαγαζιά δεν ενδιαφέρονται τόσο να βγάλουν λεφτά άμεσα, αλλά να φτιάξουν όνομα σε νέα παιδιά ή να διατηρήσουν στην επικαιρότητα τους καλούς τραγουδιστές τους, προκειμένου να τους 'πουλήσουν' καλά σε συναυλίες και live. Εκεί πλέον είναι το χρήμα για όλους. Ακόμα και οι μεγάλες πίστες ενδιαφέρονται κυρίως να έχουν 'εικόνα' και να μην μπαίνουν μέσα, ενώ κάποτε μπορεί να είχαν 100 χιλιάρικα κέρδος τη βραδιά. Αυτά φαντάζουν πια περασμένα μεγαλεία. Όλοι σχεδόν ποντάρουν στην 'επιστροφή' από τις συμφωνίες με τις κάβες και γι αυτό βλέπουμε και πολλά κεραστικά τραπέζια. Στο τέλος του μήνα οι 'επιστροφές' από τις κάβες μπορεί να είναι και το πραγματικό κέρδος μιας μεγάλης πίστας.
Τα λουλούδια
Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΔΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ
Κάποτε ήταν βασική πηγή κερδοφορίας για τα μπουζούκια. Οι εποχές, όμως, έχουν αλλάξει. Πολλοί έχουν ήδη κόψει εντελώς τα λουλούδια. Είτε γιατί δεν τα θέλουν οι καλλιτέχνες (για να μη χαλάνε τ' όνομά τους), είτε γιατί μέσα στην κρίση ελάχιστοι μπορούν να διαθέσουν 100 ευρώ για μια δεκάδα (έναν γύρο που λέμε) λουλούδια.
Το ψαλίδι που έχει πέσει στα έσοδα των μαγαζιών έχει, φυσικά, αντίκτυπο και στις αμοιβές των καλλιτεχνών. Μεγάλα ονόματα που ήταν παλιά στο πεντοχίλιαρο και στη γαλαντόμο παρέα έκοβαν το πολύ ένα χιλιάρικο, πλέον κάνουν σκόντο ως και 50%.
Προσφάτως, μάλιστα, έχουν γίνει και τρομερά σκηνικά, ακόμα και με γνωστές παρέες πλουσίων γόνων, που κάνουν 'ψαλίδι' από μόνοι τους. Πολύ απλά, λένε “Κάναμε 3 χιλιάρικα λουλούδια, πάρτε 500 ευρώ και είμαστε Ok, αφού μας χρεώσατε και 1500 ευρώ ελάχιστη κατανάλωση στα μπουκάλια, με τις τρίλιτρες πανάκριβες βότκες". Αν το μαγαζί αρνηθεί, απλά τους λένε “Πάρτε τα και δεν μας ξαναβλέπετε”. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το μαγαζί κάνει την πάπια για μη χάσει το διχίλιαρο και λέει κι ευχαριστώ.
Όπως παρατηρούν οι ειδικοί, “Παλιά υπήρχαν 20-30 παρέες που έκαναν λογαριασμούς πάνω από πέντε χιλιάρικα το βράδυ. Πλέον δεν είναι ούτε 10". Για την ακρίβεια, αν δεν σκάσει κανένας Άραβας στο μαγαζί (πολύ σπάνιο στην Αθήνα, που δεν είναι Μύκονος), ακόμα και τα μεγάλα ονόματα δύσκολα ξεπερνάνε τα 10 χιλιάρικα σύνολο, ενώ προ κρίσης ο μέσος όρος ήταν στις 50 χιλιάδες.
Ο φόβος του 2018
Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΙΑΜΟΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΟ
Ήδη έχουν μπει τα πρώτα στοιχήματα για το ποιος θα κλείσει πρώτος φέτος και πόσα από τα 20 – 25 σχήματα θα βγάλουν τη σεζόν, ακόμα και με διήμερα. Οι Παρασκευές είχαν πρόβλημα από πέρσι ήδη και φέτος οι επιχειρηματίες ανησυχούν για την πληρότητα, ακόμα και με χαμηλές τιμές και χωρίς λουλούδια. Κάποιοι επιχειρηματίες προνόησαν και κατέβασαν μεγάλα ονόματα μαζί, όπως το 'Fever', που θα εμφανιστεί ο Νότης Σφακινάκης και η Πάολα. Από κοντά και ο Νίκος Σπυρίδωνας, που έδεσε δίπλα στον αναγεννημένο Θέμη Αδαμαντίδη τον Πάνο Καλλίδη και την Χατζίδου. Το αν θα προσελκύσουν το κοινό και θα δικαιωθούν, θα φανεί στην πορεία. Βέβαια, πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο βαθιά θα βάλουν την τιμή της φιάλης. 
Στην αντίπερα όχθη, κάποιοι άλλοι κάνουν το εντελώς το αντίθετο . Πάνε κόντρα στον όποιο ρεαλισμό και τη δήθεν λογική των πραγμάτων, πάντα για τα δεδομένα της εποχής, και κινούνται «αυτόνομα». Γνωρίζοντας στο έπακρο πως το ρίσκο είναι μεγάλο. Με χαρακτηριστικότερη περίπτωση εκείνη του Κώστα Μπερτάκη, που εκτός ότι, επί της ουσίας, κατέβασε μόνο του τον Αργυρό στο Φαντασία, αλλά συν τοις άλλοις τον αφήνει στο ..γήπεδο επί 3 συνάπτεις μέρες. Μέχρι ώρας, δικαιώνεται για την επιλογή του αυτή!
Το ίδιο αναμένεται να κάνει και ο Γιάννης Τσακουμάκος στο Κέντρο Αθηνών με τον Νίκο Οικονομόπουλο. Αλλά και το επιχειρηματικό δίδυμο του Posidonio, Βασίλης Κοντόπουλος-Αλέξανδρος Παπανικολάου, που συνεχίζει , χωρίς κάποια άλλη σημαντική υποστήριξη ο Πάνος Κιάμος. (Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω την Μαλού με τον Νικηφόρο).
Ενδεικτικό του άγχους που επικρατεί στη Νύχτα, είναι ότι το πιο βαρύ όνομα, ο Αντώνης Ρέμος (ο οποίος από πέρσι έκοψε την εναλλακτική διασκέδαση κι επέστρεψε στο καθαρό μπουζούκι), αποφάσισε να ξεκινήσει τελευταίος, ακόμη δεν έχει καθοριστεί το πότε, με διήμερα και χωρίς Κυριακές. Αυτό, επειδή θέλει να διατηρήσει καλή πελατεία χωρίς πολλά ρίσκα, αφού είναι σε μεγάλο μαγαζί.
Εν τω μεταξύ, η είδηση της σεζόν είναι ότι έχουν γίνει και κάποιες μυστικές συμφωνίες ανάμεσα σε επιχειρηματίες που - θεωρητικά - είναι ανταγωνιστές και αντίπαλοι. Όλα αυτά, επειδή οι πίστες μπορεί να εμφανίζουν αυξημένοι προσέλευση τους τελευταίους μήνες, αλλά ο τζίρος τους είναι κάτω ως και 30%. Η πραγματικότητα είναι ότι τόσο τα λουλούδια όσο και τα δεύτερα μπουκάλια έχουν μειωθεί ραγδαία, ακόμα και σε σύγκριση με τα ισχνά περσινά δεδομένα.
Κάποτε τα πρώτα τραπέζια τα έκλειναν οι μεγάλοι επιχειρηματίες, τα τζάκια, οι εφοπλιστές. Για πολλούς λόγους, όλοι αυτοί πια δεν θέλουν να φαίνονται. Είναι ενδεικτικό ότι γιοί κολοσσών κάθονται διακριτικά σε καναπέδες με απλή κατανάλωση, αφήνουν ένα 500ρικο και αποχωρούν στο δίωρο, όταν παλιά έκαναν 'ζημιές' 10 χιλιάδων το βράδυ. "Κλάμα", μας λέει χαρακτηριστικά γνωστός μετρ, αφού μ' αυτόν τον τρόπο χάθηκε για τα μαγαζιά η πιο σίγουρη είσπραξη.
Σε κάποια φάση, στα πρώτα τραπέζια εμφανίστηκαν πελάτες με πολύ ζεστό χρήμα και ομάδες μπράβων της νύχτας. Σήμερα οι συγκεκριμένοι πελάτες έχουν σχεδόν εξαφανιστεί.
Τα πρώτα τραπέζια σήμερα φιλοξενούν παρέες που κάποτε τις έβλεπες στην τρίτη και στην τέταρτη σειρά. Απλό κόσμο, δηλαδή. Με ένα πενηντάρικο στον μετρ κάθεσαι σε τραπεζάρα.
Τα κασέ
Αποτέλεσμα εικόνας για ΜΑΖΩΝΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ
Τα πολύ μεγάλα ονόματα συνεχίζουν να αξιώνουν μεγάλες αμοιβές παρά την κρίση και γι' αυτό οι επιχειρηματίες καταφεύγουν στις κινήσεις που αναφέραμε. Τα μεγάλα ονόματα παίζουν ακόμα στις 8 – 15 χιλιάδες τη μέρα. Η δεύτερη βαθμίδα είναι το χιλιάρικο και κάτι, για τους καλλιτέχνες που είναι μεν πρώτα ονόματα στο μαγαζί, αλλά δευτερότριτοι ως brand. Αυτές είναι οι περιπτώσεις που το μαγαζί 'φτιάχνει' τον καλλιτέχνη, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάδειξή του, αφού οι εμφανίσεις του μπορεί εκεί είναι μέρος μιας συνολικής συμφωνίας με τον όμιλο που τον μανατζάρει και τον υποστηρίζει. Από εκεί και πέρα, μια νέα τραγουδίστρια ή ένας τραγουδιστής που μόλις ξεκίνησε, δεν πάρει πάνω από 50 – 100 ευρώ.
Ο χάρτης του 2018
Αποτέλεσμα εικόνας για ΡΕΜΟΣ ΒΑΝΔΗ
Όπως τονίσαμε και σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας, ο Αντώνης Ρέμος θα συνεχίσει στο τεράστιο 'Αθηνών Αρένα'! Όπου έχει ζήσει μεγάλες στιγμές και - λογικά - το πρόγραμμα θα πάει μέχρι τέλη Μάρτη. Είναι το σίγουρο φετινό 'στοίχημα'. Μαζί του θα είναι η Δέσποινα Βανδή, και κάποια νέα πρόσωπα, που τον συνοδεύουν σε πολλά events και στην Μύκονο. Ο Ρέμος θα μαζέψει όλα τα βαριά παραδοσιακά ονόματα της πελατείας.
Το άλλο μεγάλο όνομα είναι ο Νίκος Βέρτης. Ο παλιός στον χώρο Γιγουρτάκης έφτιαξε πρόπερσι έναν φανταστικό νέο χώρο και ο Βέρτης με τον κλασικό του κόσμο τον γεμίζει ασφυκτικά. Ειδικά τις Κυριακές κάνει ένα μεγάλο πάρτι που θυμίζει κλαμπ και συγκεντρώνει τα πιο όμορφα πρόσωπα της Αθήνας.
Στα κερδισμένα σχήματα παραμένει πάντα ο Κωνσταντίνος Αργυρός, που πάει σφαίρα και στην δισκογραφία του. Βασικό του πλεονέκτημα σε σχέση με όλους τους άλλους, είναι η ανθεκτικότητα και η μεγάλη διάρκεια που επιδεικνύει. Και ο κόσμος ανταποκρίνεται, γιατί ξέρει εκ των προτέρων ότι θα δει έναν καλλιτέχνη χωρίς 'κοιλιά'.
Στο  ίδιο μήκος κύματος εκπέμπει και το Frangelico του Θανάση Γκουγκούση. Το οποίο δουλεύει ασταμάτητα. Χειμώνα, άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο.
Το μεγάλο σχήμα που ευελπιστεί να κερδίσει φέτος τη μάχη πάντως, είναι το Fever. Ο Νότης Σφακιανάκης θα συμπράξει με την Πάολα, κάτι το οποίο είχε αποπειραθεί να κάνει και ο Κώστας Μπερτάκης. Πριν δυο χρόνια περίπου, στο Teatro. Τότε, όμως, είχε αρνηθεί η πλευρά της τραγουδίστριας.
Στο 'Έναστρον', ο Μαζωνάκης, που ήταν εκεί από πέρσι  με την Πάολα, φέτος θα πλαισιώνεται από τον Σάκη Ρουβά και τον Άκη Δείξιμο. Αφού προηγηθεί το ξεκίνημα τους στη Θεσσαλονίκη. 
Πολύ καλά αναμένεται να πάει και ο Βοτανικός, με την ένωση των Αντύπα-Μάκη Δημάκη- Βασίλη Δήμα και της Ραλλίας. 
Στο 'Φωταέριο' στο Γκάζι έχουμε τον Πλούταρχο μαζί με την Ασλανίδου σε μια συνεργασία μάλλον έκπληξη και 'στοίχημα'. Στην ίδια περιοχή, στην ..ανδροκρατούμενη 'Ιερά Οδό' , θα εμφανίζεται ο Βασίλης Καρράς με τον Χρήστο Χολίδη και τον Χρήστο Μενιδιατη. 
Αποτέλεσμα εικόνας για ηλιας ΒΡΕΤΤΟΣ
Στο νέο στιλ που ανεβαίνει συνέχεια, στο λεγόμενο κλαμπομπουζούκι, συνεχίζει ο Γιώργος Σαμπάνης στο 'Acro'. 

Eνώ την απόλυτη έκπληξη της χρονιάς πάει να την κάνει το Tokyo Theater, το οποίο συμφώνησε με τον Ηλία Βρεττό. Παρά τα όσα γράφονται και ακούγονται, λοιπόν, οι πληροφορίες που έχω λένε ότι, ο πρώην ιδιοκτήτης του νυχτερινού κέντρου «Caramela», Γιάννης Βουτυράκος επιστρέφει δριμύτερος. Ο στρατηγικός του σχεδιασμός, περιλαμβάνει να αναλάβει εξ ολοκλήρου το μάνατζμεντ του συγκεκριμένου τραγουδιστή, που τώρα ανήκει στον Λουκά Καραγιάννη. 

Αυτά για φέτος. Καλή διασκέδαση σε όλους και ας μας συγχωρήσουν όσοι δεν αναφέρονται, δεν τους αφήσαμε εκτός από πρόθεση, απλώς δεν είχαμε σχετική ενημέρωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κι όμως. Τρίτη σερί εβδομάδα …sold out το Fantasia

Από το καλοκαίρι, όταν πρώτοι γράψαμε για το συγκεκριμένο σχήμα, πιστεύαμε ότι θα κάνει την διαφορά. Μάλιστα, τότε δεν ήταν λίγοι εκείνο...